A csokoládé jótékony hatása

Egy indián háziasszony „szakácskönyvében” valahogy így hangozhatott a recept, aminek nem lehetett ellenállni.

Végy kakaómagot, pörköld meg,
majd hámozás után őröld porrá,
keverd vízzel, keverj hozzá kukorica-
vagy maniókalisztet,
igényesebbek tehetnek hozzá paprikát, vaníliát,
illatos virágot és mézet

Az indiánok nagyra becsülték a kakaó üdítő hatását. Nemcsak frissek, de szépek is lettek tőle, mert bőrük rugalmasságát és fényességét szintén neki köszönhették.

A szépség mellett inkább üdítő hatása keltette fel Cortez figyelmét, amikor katonáiba erőltette az első pohár kakaót. Hogy megszépültek-e a derék katonák — kit tudja, de a spanyol királynak címzett levélben az állt, hogy egyetlen csésze ital elegendő ahhoz, hogy egy embert egész napi menetelés alatt frissen tartson. Cortez katonái ittak és meneteltek.

Az indián városállamokban a kakaó magja kitüntetett, féltve őrzött kincs volt. Mint valamikor a középkorban a borsot Európában, úgy Mexikó vidékein a kakaómagot fizetési eszköznek is használták. Mexikó utolsó nagy indián uralkodójának — Montezumának palotájában nagy halmokban gyűlt a kincset érő „bab”, az adót fizető alattvalók jóvoltából.

A csokoládé jót tesz a szívnek

Német kutatók szerint már napi egy falat étcsoki is csökkentheti a vérnyomást, ezzel együtt pedig az agyvérzés és koszorúér-betegségek kockázatát.

Azt eddig is tudtuk, hogy a kakaó – a benne lévő flavanolnak köszönhetően – kedvező hatást gyakorolhat az egészségre, és korábbi kutatások azt is megállapították már, hogy a keserűcsoki csökkentheti a vérnyomást, de eddig úgy tűnt, hogy a kívánt hatás eléréséhez nagy mennyiséget kell elfogyasztani belőle. (Ebben az esetben viszont a növekvő cukor- és zsírbevitel következményei kiegyenlítik a kedvező hatásokat.)

A Kölni Egyetemi Klinika kutatói viszont most azt állítják, hogy elég napi 6 grammot elfogyasztani belőle, ami csak 30 kalóriát tartalmaz.

A kutatásban negyvennégy 56 és 73 év közötti ember vett részt, akiknek emelkedett vérnyomásuk (130/85 és 139/89 közötti érték) vagy első fokú hipertóniájuk (140/90 és 160/100 közötti érték) volt. A kutatók tizennyolc héten keresztül mérték a vérnyomásukat, miközben huszonketten közülük napi hat gramm étcsokoládét, a többiek pedig ugyanennyi fehéret kaptak.

Azoknál, akik étcsokoládét ettek, a szisztolés nyomás – ami a szív összehúzódásakor keletkezik – 2,9 Hgmm-rel csökkent, a diasztolés nyomás pedig – a szív nyugalmi állapotában – 1,9 Hgmm-rel lett alacsonyabb, nem gyarapodott viszont a testsúly és nem nőtt a glükózszint sem. (Azoknál, akik fehércsokit kaptak, nem változott a vérnyomás értéke.)

A változás elhanyagolhatónak tűnhet, de a kutatók szerint már 3 Hgmm-es csökkenés is 8 százalékkal csökkenti az agyvérzés és 5 százalékkal a koszorúér betegség relatív kockázatát.

Hangsúlyozták ugyanakkor, hogy bár az étcsokoládé fogyasztása része lehet a preventív életmódnak, nem helyettesítheti a kialakult magas vérnyomás kezelését. Emellett az is nagyon fontos, hogy mértékkel és a megfelelő minőségű csokoládét fogyasszuk.
A kutatás eredményeit a Journal of American Medicine tette közzé. (Index, 2007. július 05.)

Forrás: terebess.hu

A csokoládé egy igazi csodaszer

 

 

Milyen csokoládét együnk?

-70 %-nál magasabb kakaótartalmút,

-olyat, amelyet a feldolgozás során nem ért magas hőhatás,

A kakaóbab élményét a távol-keleti Spirulina alga hozzáadásával emeljük. Minkettő serkenti az agyműködést, és bár a csokoládé szénhidráttartalma növeli a vércukorszintet, azt az alga por képes ellensúlyozni csökkentő tulajdonsága révén.
Ez a különleges alga továbbá értékes fehérjékben is gazdag, melyek mind a nyolc essszenciális aminosavat tartalmazzák, amelyeket a szervezetünk nem képes önmagától előállítani.
Valamint nagy mennyiségben tartalmaz gamma-linolsavat, amely a koleszterin szint csökkentését segíti. A csokoládé ízét egyedivé, selymessé teszi.
„Reform-élelmiszer”, mely összetevőiben ősi.

 

ITT FEL TUDSZ IRATKOZNI A BLOGÉRTESÍTŐKRE!

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés